Jak zmniejszyć stres w pracy?

Oddychaj

Zrób 10 głębokich oddechów. 
Wyjdź 3 minuty i zrób ćwiczenie „Przestrzeń na oddech”. LINK

Pamiętaj o przerwach

Rób regularne krótkie przerywy,zrób dłuższą przerwę na obiad, wyjdź na chwilę z biura na spacer. Pamiętaj o urlopie, wykorzystuj możliwość przedłużenia weekendów i poświęć ten czas na odpoczynek.

Zaplanuj swoje działania

Na początku każdego tygodnia zaplanuj swoją pracę. Weryfikuj plany codziennie rano. Najlepiej aby plan uwzględniał co najmniej 20% czasu na niezapowiedzianie obowiązki.

Porozmawiaj z innymi

Wygospodaruj czas na ćwiczenia, znajdź formę ćwiczeń, która Ci się podoba i wykonuj ją systematycznie. 
Zacznij jeździć do pracy rowerem. Chodź po schodach, wysiądź jeden przystanek wcześniej i resztę drogi pokonaj pieszo.  

Nie zapominaj o ćwiczeniach

Wykorzystaj przerwę aby poznać lepiej współpracowników. Gdy masz problem poproś o pomoc. Pytaj gdy czegoś nie wiesz lub nie jesteś pewien. Znajdź osoby w pracy z którymi możesz porozmawiać o tematach nie związanych z obowiązkami.

Praca to nie wszystko

Pamiętaj o życiu prywatnym. Poświęcaj czas znajomym i rodzinie. Znajdź pasje, które będą Ci dawać satysfakcję także poza pracą. Zaangażuj się w wolontariat lub inną działalność na rzecz społeczności lokalnej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.